logob-1

     1.Achiziționarea terenului
     Terenul ce urmează a fi achiziționat, trebuie sa îndeplinească următoarele condiții:
– sa fie în intravilanul localității
– sa nu se afle în circuitul agricol
– sa aibă acces (drum, strada, alee, servitute, etc)
– sa se încadreze într-o zona care sa permită funcțiunea dorita
– sa aibă asigurate utilitățile (energie electrica, alimentare cu apa, canalizare, gaze)
– sa aibă forma si dimensiunile minime conform reglementarilor urbanistice locale (deschidere optima).
     După ce au fost îndeplinite toate cerințele de mai sus, va sfătuim sa realizați un studiu geotehnic înainte de achiziționarea terenului.

     2.Realizarea studiului geotehnic
     Studiul geotehnic are drept scop obținerea de informații privind structura solului, adâncimea optima de realizare a fundației, nivelul apelor subterane, caracteristicile terenului în zona de fundare cu precizarea presiunii maxime convenționale admise, condițiile climatice, datele seismice specifice, recomandări privind tipul si dimensiunile fundației. Avantajele elaborării studiului geotehnic constau în faptul ca asigura dimensionarea optima a structurii de fundare, adecvata condițiilor concrete ale terenului pe care se face construcția.

     3.Depunerea cererii pentru certificatul de urbanism
     Pentru emiterea certificatului de urbanism solicitantul trebuie sa depună la primărie următoarele documente:
– cerere tip pentru emiterea certificatului de urbanism completata cu elementele de identificare ale solicitantului si imobilului, cu precizarea scopului solicitării actului
– plan de situație, elaborat pe suport topografic vizat de oficiul teritorial de cadastru, geodezie si cartografie – la scările 1:5000 până la 1:500
– extrasul de carte funciara (până la introducerea cadastrului general în unitatea administrativ-teritoriala respectiva) pentru imobilele proprietate privata, numai în cazul solicitării certificatului de urbanism pentru înstrăinări
– documentul de plata a taxei de eliberare a certificatului de urbanism (în copie).

     4.Obținerea Certificatului de Urbanism
     Termenul legal de obținere a certificatului de urbanism (CU) este de 30 de zile de la data depunerii cererii. Termenul de valabilitate stabilit pentru certificatul de urbanism este de 12 luni de la data eliberării, cu drept de prelungire de maxim 12 luni.
     Prelungirea se acorda ca urmare a unei cereri formulate cu cel puțin 15 zile înainte de data expirării certificatului de urbanism.

     5.Elaborarea proiectului – faza D.T.A.C.
     Proiectul poate fi elaborat in diverse faze:
– studiu de (pre)fezabilitate
– Documentație Tehnica pentru Autorizația de Construire (D.T.A.C.)
– Proiect Tehnic si Detalii de Execuție (P.T.+D.E.)
     Pentru faza D.T.A.C., proiectul de structura conține de regula doar planurile si detaliile de fundații.
     Proiectul in faza D.T.A.C., este extras din P.T. (proiectul tehnic), dar In baza lui, nu se poate realiza execuția construcției.

     6.Obținerea avizelor cerute în certificatul de urbanism
– de la furnizorii de utilități: energie electrică, apă, canalizare, energie termică, gaze naturale, telefonie, salubritate, transport urban, etc.
– sau alte avize în funcție de disponibilitate: apărare civilă, transport urban, poliția română, monumente istorice, etc.
– dovada de luare în evidență de la OAR (Ordinul Arhitecților din România)

      7.Elaborarea expertizei tehnice (pentru consolidări, demolări, extinderi in plan si/sau pe verticala, alipiri la construcții existente)
     Expertiza tehnica evaluează prin metode specifice nivelul de protecție si starea tehnica a construcției existente comparând starea structurii de rezistenta cu cea rezultata din prevederile reglementarilor tehnice în vigoare.

     Prin expertiza se stabilește gradul de asigurare al unei construcții la acțiuni seismice rezultate din exploatare (riscul seismic) si se recomanda soluții tehnice care sa asigure stabilitatea construcției.
     Expertiza tehnica este realizata de un expert tehnic autorizat. Expertiza tehnica se efectuează pentru construcții existente, la cererea proprietarului, a organelor de control ale statului abilitate sau a administrației publice locale (primărie) prin Certificatul de urbanism pentru situații de tipul:- intervenții la clădiri; – extinderea pe orizontala sau verticala; – construirea în vecinătatea unei clădiri existente; – demolarea unei clădiri etc.

     8.Elaborarea proiectului faza P.T. + D.E. – structura
     Proiectul Tehnic (P.T.) si Detaliile de Execuție (D.E.) reprezintă faza finala a procesului de proiectare. Proiectul tehnic cuprinde ca parți desenate, detalierea si armarea tuturor elementelor structurale (fundații, pereți, stâlpi, grinzi, planșee, scări, etc), iar ca parți scrise cuprinde memoriul tehnic, borderoul pieselor desenate, programul de faze determinante, caiete de sarcini, extrase de armatura, centralizatoare de cantități de fier, beton, cofraje, etc.
     Ofertarea, contractarea si execuția lucrărilor se pot face doar in baza proiectului tehnic si a detaliilor de execuție.

     9.Verificarea tehnica a proiectului A1
     În conformitate cu HG 925/1995 se realizează verificarea proiectelor de rezistenta pentru exigenta A1. Verificarea se efectuează de către specialiști cu multa experiența în domeniu, atestați de către minister numiți verificatori. În urma verificării se întocmește un referat de verificare ce însoțește proiectul în procesul de autorizare.

     10.Depunerea documentației pentru Autorizația de Construire
     Dosarul (documentația) care se depune în vederea emiterii autorizației de construire cuprinde următoarele documente:
– cerere pentru emiterea autorizației de construire completata cu elementele de identificare si datele tehnice conform D.T.A.C.
– actul doveditor al titlului asupra imobilului, care sa îi confere solicitantului dreptul de execuție a lucrărilor de construcții (în copie legalizata)
– certificatul de urbanism (în copie)
– proiectul faza Documentație Tehnica pentru obținerea Autorizației de Construire –D.T.A.C., inclusiv referatele de verificare si, după caz, raportul de expertiza tehnica – semnate si stampilate în original
–fisele tehnice pentru obținerea avizelor cerute prin certificatul de urbanism, necesare emiterii acordului unic, precum si, după caz, documentațiile tehnice necesare emiterii avizelor si acordurilor care sunt în competenta de obținere a emitentului
– avizele si acordurile obținute de solicitant, altele decât cele din competenta de obținere a emitentului, stabilite prin certificatul de urbanism (în copie)
– declarație pe propria răspundere privind inexistenta unor litigii asupra imobilului
– documentul de plata a taxei de emitere a autorizației de construire (în copie)
– documentele de plata a taxelor legale pentru avizele si acordurile necesare emiterii acordului unic, conform listei avizelor si acordurilor necesare, comunicate o data cu certificatul de urbanism (în copie)

11.Obținerea Autorizației de Construire
Termenul legal de eliberare a autorizației de construire este de 30 zile de la depunerea documentației complete. Termenul de valabilitate stabilit pentru autorizația de construire este de 12 luni de la eliberare, cu drept de prelungire încă 12 luni. În interiorul acestui interval solicitantul este obligat sa înceapă lucrările autorizate.

     12.Inceperea lucrărilor
Lucrările de construire pot începe numai după ce a fost obținuta Autorizația de construire si după ce au fost anunțate (cu minim 5 zile înainte de începerea lucrărilor) la Primăria locala si Inspectoratul de stat în construcții (I.S.C.). La depunerea anunțului către I.S.C. trebuie sa se achite taxa de 0,1% din valoarea investiției.
     La începerea lucrărilor, la locul construcției trebuie sa existe un panou de identificare a șantierului de construcții pe care sunt înscrise date despre lucrare (denumire si adresa obiectiv, beneficiar, proiectant, constructor, nr. autorizație, termen de execuție, data începerii si finalizării construcției).

     13.Execuția construcției
     În perioada execuției construcției, proiectantul are obligația de a urmări realizarea pe șantier a fazelor determinante specificate în documentația de autorizare.
     Este necesara angajarea unui diriginte de șantier, care va urmări (calitativ si cantitativ) execuția lucrărilor si va întocmi cartea tehnica a construcției. Este foarte important ca lucrările de structura sa fie executate de către o firma specializata si nu in regie proprie. Lucrările de construire trebuie sa se facă în conformitate cu prevederile proiectului aprobat.
     Orice neconcordanta se considera nerespectare a autorizației de construire si se sancționează ca atare.

     14.Recepția finala
     Recepția construcțiilor se face printr-un proces verbal de recepție, întocmit de către o comisie formata din: – reprezentantul Inspectoratului de Stat în Construcții (I.S.C.); – reprezentantul primăriei printr-un membru al compartimentului Disciplina în Construcții; – reprezentantul proiectantului, prin arhitect si inginerul – proiectant al structurii de rezistenta ; – reprezentantul beneficiarului prin dirigintele de șantier.
     Cu aceasta ocazie proiectantul da o declarație de conformitate prin care se atesta ca imobilul supus recepției este conform proiectului.

Email: proiecte@zececase.ro
Phone/Whatsapp: +40 720 620 009

Serviicii oferite exclusiv online,
de L-V între 10:00-16:00

copyright © 2022 – zececase.ro